В Україні низку державних послуг можна отримати онлайн, але для цього потрібен ЕЦП: де його взяти

Для отримання переважної більшості державних послуг онлайн майже усі веб-портали та сервіси потребуватимуть вашого електронного цифрового підпису (ЕЦП). Він допомагає ідентифікувати вас як конкретну особу в інтернеті і саме завдяки ньому держава може розуміти хто саме замовляє послугу і чи справжня ця людина.

ЕЦП може отримати у спеціалізованих акредитованих центрах сертифікації ключів (АЦСК). Їх в Україні понад 20, однак процес отримання ключів у кожному з них досить різний. До того ж, найчастіше різні АЦСК надаватимуть вам ЕЦП винятково індивідуально, на флешках і ще й за це доведеться заплатити певний збір.

Детальніше зупинимося на найпростішому та найшвидшому способі отримати ЕЦП, не виходячи із власного дому – це за допомогою “ПриватБанку”. Цей банк є одним із спеціалізованих АЦСК і також має право видавати ЕЦП, однак надає можливість зробити це онлайн і безкоштовно. Водночас послуга доступна лише для клієнтів банку. Якщо ви колись мали або маєте картки “ПриватБанку” – то ви маєте змогу зареєструватися або увійти на сайт “Приват24” – https://www.privat24.ua/.

Після авторизації у “Приват24” потрібно у верхній частині екрану знайти розділ “Усі послуги”. Далі у переліку обрати розділ “Бізнес”.

Обравши розділ “Бізнес” ви побачите кілька можливих бізнесових послуг від “ПриватБанку”, однак нас цікавить лише електронний цифровий підпис. Натискаємо на фразу “Завантажити сертифікат”. Після цього відкриється вікно, де потрібно буде зазначити свої прізвище, ім’я та по-батькові, населений пункт, де ви проживаєте, область, а також електронну пошту. Найчастіше ці дані підтягуються автоматично із вашого профілю у “Приват24”. Якщо всі дані сходяться, натискаємо “Дані вірні”.

Наступним етапом завантаження стане створення паролю для вашого ЕЦП. Він має бути довжиною щонайменше 8 символів і містити цифри та символи латинського алфавіту. Його потрібно буде ввести двічі. Пароль обов’язково необхідно запам’ятати, а краще навіть записати – він вам знадобиться постійно при використанні ЕЦП.

Після того, як ви створите пароль та натиснете “Далі” на вказаний вами номер телефону або ж на самому сайті “Приват24” прийде пароль із 8 цифр, які необхідно буде ввести. Також варто поставити галочку біля фрази, що ви ознайомлені та згодні з Умовами та правилами надання банківських послуг і підтверджуєте коректність введених даних. Натискаєте “Далі” і ваш ЕЦП автоматично завантажується у папку “Завантаження” вашого комп’ютера.

Після завантаження обов’язково знайдіть і запам’ятайте, де саме знаходиться ваш ЕЦП. Шлях до ЕЦП вам доведеться вказувати під час будь-якого використання. Якщо ви розумієте, що знайти цей шлях буде складно, то краще перенести цей файл у зручніше для вас місце на комп’ютері. Наприклад, на робочий стіл. Можна навіть створити для нього спеціальну папку.

Якщо раптом ви не можете знайти, куди завантажився ваш ЕЦП, скористайтесь пошуком у вашому комп’ютері. ЕЦП, який був отриманий через “ПриватБанк, матиме назву pb_XXXXXXXXXX, де XXXXXXXXXX – це номер вашого ідентифікаційного коду. Саме на основі цього номеру і працює ЕЦП.

Якщо ж ви не є клієнтом “ПриватБанку”, то серед АЦСК є ще два банки – “Ощадбанк” та “Укрсиббанк”. Вони також дозволяють вам отримати ЕЦП у разі необхідності, тому не соромтеся телефонувати до кол-центрів цих банків із запитанням, як можна отримати ЕЦП, якщо ви є клієнтом цих банків. В іншому ж випадку ЕЦП доведеться отримувати у інших АЦСК, які вказані на сайті Міністерства юстиції України. Після отримання ЕЦП можна сміливо розпочати роботу із державними послугами онлайн.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *