Чотири версії ДБР щодо падіння літака Ан-26: що кажуть експерти

Державне бюро розслідувань має чотири версії причин катастрофи військового літака Ан-26 на 530 кілометрі траси Київ-Харків біля міста Чугуїв, що у Харківській області. Серед них – технічна несправність. Уже відомо, що відмовив один із двигунів літака. А також те, що літак зачепив крилом злітну смугу. А ще – помилка екіпажу і неналежне технічне обслуговування, ймовірно. Відомо, що цей Ан-26 1977 року випуску мали відправити на технічну перевірку вже у жовтні. Востаннє на капітальному ремонті він був у середині 90-х.

ТСН розпитала експертів про ймовірні причини падіння літака. Про це йдеться в сюжеті ТСН.19:30.

Версії ДБР: технічна несправність, помилка екіпажу, помилка керівника польотів та неналежне технічне обслуговування.

За словами випробовувача держпідприємства “Антонов” Сергія Тарасюка, в принципі, жодних складнощів для досвіченого пілота сідати з одним вимкненим двигуном немає. Але є нюанси, – потрібно вчасно і грамотно парирувати момент, який створює непрацюючий двигун і бути дуже обережним з випуском закрилків.

Військовий експерт Олег Жданов звернув увагу на одну деталь. Ан-26 – розробка 60-х років. Багато систем неавтоматизовані. Наприклад,  перевести гвинт непрацюючого двигуна у режим флюгера, щоб зменшити його повітряний опір, потрібно виконати процедуру.

Авіаексперт Богдан Долінце зауважує на кількість людей на борту. Він ставить питання, чи повинні були курсанти бути усі разом під час цього навчального польоту? І питання, хто саме був за штурвалом.

“Зазвичай, навчальні польоти проводяться в мінімально необхідній кількості інструкторського складу, курсантського складу. Тому, я думаю, необхідно все ж таки почекати для того, щоб зрозуміти, чому така кількість була людей на борту”, – каже Богдан Долінце.

Міністр оборони України Андрій Таран переконує, що Ан-26 був хоч і стареньким, але ще мав ресурс як планера, так і двигунів: “Двигун мав ще понад 5 тисяч льотних годин до чергового ремонту”

Загалом авіаційні експерти в один голос повторюють, що Ан-26 – напрочуд надійна машина.

“Не думаю, що там відмова управління. Знаєте, як то кажуть, він не міг управлятися і прийшов в положення пікірування, і встромився в землю. Але двигуни, хіба що відмова двигунів, двох двигунів на малій висоті – ось тоді так”, – каже експерт.

Борт, який розбився, використовують для навчання курсантів-штурманів. До першого жовтня його мали віддати на завод “Антонов”, щоб продовжити строк експлуатації машини іще на два роки.

Ан-26 і досі залишається основною “робочою конячкою” Збройних Сил України. Цей літак почали випускати у 1969 році на київському заводі “Авіант”. Їх випустили 1402 одиниці.

Фахівцям уже вдалося відновити хронологію катастрофи. Попереду – довгі місяці розслідування.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *